czwartek, 21 listopada 2024r. | Rok szkolny 2024/2025. | 07:59:22 |
Przystępujemy do realizacji kolejnej edycji programu profilaktycznego pod tytułem APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ. W bieżącym roku szkolnym program będzie realizowany z uczniami klasy VI a oraz kontynuowany w klasach VI b i V a.
Każdy wartościowy program edukacyjny uczy dzieci czegoś więcej niż tylko liczenia i czytania. Dobry program dotyka umysłu i serca. Budowanie poczucia własnej wartości dziecka oraz jego wiary we własne możliwości stanowić będą najważniejsze cele programu, o których wspólnie powinniśmy pamiętać.
Chcemy, aby każde dziecko znalazło przyjaciół i potrafiło w zgodzie bawić się i współpracować z innymi; aby radziło sobie w trudnej sytuacji, optymistycznie podchodziło do zadań, które stawia przed nim życie; by było wytrwałe i kreatywne. Właśnie z tego powodu będziemy realizować program promocji zdrowia pt. APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ.
Kiedy się skaleczymy lub zranimy, sięgamy do apteczki pierwszej pomocy po plaster lub bandaż. W naszym programie każde dziecko będzie tworzyło swoją własną apteczkę pierwszej pomocy emocjonalnej potrzebną wtedy, kiedy trzeba poradzić sobie z trudnymi emocjami, odzyskać dobry humor i nadzieję. Każde dziecko na zajęciach wykona własną apteczkę i samodzielnie ją ozdobi.
W trakcie realizacji programu będziemy uzupełniać apteczki, zajmując się tematami, ważnymi dla zdrowia emocjonalnego i dobrego funkcjonowania dziecka.
Program „Spójrz inaczej” powstał w starachowickim środowisku pedagogów, psychologów i socjologów. Jego autorami są Andrzej Kołodziejczyk, Ewa Czemierowska – Koruba i Tomasz Kołodziejczyk.
Treści programu wspierają wychowanie, wspomagając rodziców w ochronie dzieci przed ryzykownymi zachowaniami, uczą też młodych ludzi, jak nawiązywać i utrzymać dobre relacje z innymi i konstruktywnie rozwiązywać sytuacje trudne. Odwołują się do poszanowania wartości, bazując na doświadczeniach, przeżyciach i realiach rodzimej rzeczywistości. Wykorzystują doświadczenia nauczycieli i rodziców i - zgodnie z ich sugestiami - uwzględniają potrzeby polskich dzieci i młodzieży. Dla nauczycieli stanowią pomocne narzędzie w realizacji działań profilaktycznych z wychowankami w klasach.
Zajęcia w programie „Spójrz inaczej” ułożone są w cykle - ok. 20 scenariuszy dla każdej klasy, od I do VIII klasy szkoły podstawowej, do zrealizowania w ciągu roku podczas zajęć z uczniami.
Zajęcia prowadzone są metodami aktywnymi tzn. w taki sposób, aby umożliwić uczniom aktywne doświadczanie i przeżywanie tego, co jest tematem zajęć, a następnie podsumowanie i opracowanie zdobytych doświadczeń.
Dyżury pedagogów:
Dorota Weryńska
poniedziałek 8:00 - 10:00
wtorek 8:00 - 10:00
środa 8:00 - 10:00
czwartek 8:00 - 10:00
piątek 8:00 - 9:00
Małgorzata Dyczkowska
poniedziałek 8:55 - 9:50 10:35 - 11:45
wtorek 9:40 - 12:45
środa 9:50 - 10:45 11:30 -12:45
czwartek 9:40 - 10:45 12:30 - 13:15
piątek 8:00 - 9:50
Istnieje możliwość telefonicznego umówienia się z pedagogiem (szkolny numer telefonu).
Dyżury psychologa:
Monika Tomaszewska
poniedziałek 9:00- 11:45 12:45 - 15:00
wtorek 9:45 - 12:45
środa 8:45 - 9:45
czwartek 9:00 - 9:45 12:30 - 13:30 14:30- 15:15
piątek 11:45 - 12:15
Dyżury pedagoga specjalnego:
Małgorzata Gałczyńska - Ucińska
poniedziałek 8.45 – 9.45 10.35 – 11.35 12.30 –13.30
wtorek 8.45 – 9.45 12.30 – 13.30
środa 8.00 – 8.55 10.35 – 13.35
czwartek 9.40 – 10.35 11.30 – 12.35
piątek 9.40 – 10.40